همشهری آنلاین: ستاره ترک‌تبار تیم ملی فوتبال آلمان پس از پشت سر گذاشتن یک جام‌جهانی فاجعه‌بار برای همیشه از بازی‌های ملی کناره‌گیری کرد.

مسوت اوزیل

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از دويچه‌وله، مسوت اوزيل كه در بازي‌هاي فصل گذشته تيم فوتبال آرسنال هم درخشش گذشته را در ليگ برتر نداشت و پيش از آغاز جام‌جهاني روسيه در اقدامي عجيب همراه با ايلكاي گوندغان به ديدار رئيس‌جمهوري تركيه رفت، سرانجام تصميم خود را براي بازنشستگي از بازي‌هاي ملي گرفت. او در بيانيه پاياني خود «نژادپرستي و بي‌احترامي» را دلايل اين اقدام عنوان كرده است.

اوزيل 29 ساله سال 2009 وارد تيم ملي فوتبال آلمان شد و در 92 بازي ملي 23 گل زد، 40 پاس گل داد، در 2014 قهرماني جهان را جشن گرفت، در 2010 روي پله سوم جام‌جهاني ايستاد و در دوره بازي‌هاي يورو تا جمع چهار تيم پاياني بالا آمد. با اين حال، ديدار با رجب طيب اردوغان و ناكامي محض در سه بازي جام‌جهاني روسيه و حذف از مرحله گروهي پاياني بود بر حدود 10 سال درخشش در تيم ملي فوتبال آلمان به رهبري يواخيم لو.

ستاره پيشين رئال‌مادريد و بازيكن فعلي آرسنال در بيانيه بازنشستگي از بازي‌هاي ملي به شدت به راينهارد گريندل، رئيس فدراسيون فوتبال آلمان تاخته و او را به برخورد نژادپرستانه با خود متهم كرده است. در بخشي از اين بيانيه آمده است: «افرادي با پيشينه تبعيض نژادي نبايد اجازه كار كردن در بزرگ‌ترين فدراسيون فوتبال دنيا را داشته باشند. از نگاه گريندل و حاميان او، در بردها من آلماني هستم و در باخت‌ها يك مهاجر.»

اوزيل با تشريح دلايل ديدار خود با اردوغان و غيرسياسي دانستن آن افزوده است: «برخوردي كه پس از آن ماجرا با من شد نژادپرستانه و غيرمحترمانه بود. من پيراهن تيم ملي آلمان را با افتخار و هيجان بر تن مي‌كردم اما حالا احساس مي‌كنم كسي مرا نمي‌خواهد و همه افتخارهاي 10 سال گذشته‌ام همراه با تيم ملي فوتبال آلمان فراموش شده است. ديگر نمي‌خواهم قرباني بي‌كفايتي و ناتواني گريندل در انجام دادن وظايفش باشم.»

اين ستاره 29 ساله كه فقط هشت بازي تا ورود به باشگاه 100 تايي‌هاي تيم ملي آلمان فاصله داشت، از آزار و اذيت‌هاي چند ماه اخير به ويژه پس از پايان بازي مقابل سوئد در جام‌جهاني به شدت گلايه كرده و گفته است: «من ديگر به بودن در اين آلمان افتخار نمي‌كنم.»

کد خبر 411509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha